piątek, 11 października 2013

Dietetyczne ciastka owsiane bez mąki.

Ciasteczka, które ratują życie. Wtedy, gdy masz tak ogromną chęć na coś słodkiego, że jesteś o krok od rzucenia się na tabliczkę czekolady (oczywiście całą). Wtedy, gdy w portfelu pustki i nie możesz zjeść nic na mieście. Gdy masz ochotę na małą słodycz jako towarzystwo do popołudniowej kawy. Ciasteczka są ekspresowe, najłatwiejsze na świecie, a do tego pyszne i zdrowe! 
DIETETYCZNE CIASTKA OWSIANE
przepis na 14 ciastek (1 szt ok. 60 kcal)
1 szklanka płatków owsianych
2 bardzo dojrzałe banany
1 łyżka masła lub oleju kokosowego (20 g)
2 łyżki pestek dyni (lub słonecznika)

Banany rozgniatamy widelcem lub miksujemy blenderem. Dodajemy miękkie masło, płatki owsiane i pestki dyni. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na około 10-15 minut. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Bierzemy po łyżce masy, formujemy kulką, którą spłaszczamy na kształt ciasteczka. Układamy na blaszce. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez około 15 minut, na ładny złoty kolor.

102 komentarze:

  1. bardzo fajny pomysł na ciacha, nie dość, że zdrowe i smaczne i to jeszcze takie proste w wykonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bardzo lubię ciasteczka owsiane, a wykorzystanie do ich sklejenia banana zamiast jajka to świetna myśl!

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli chodzi o ciacha to uwielbiam piec a Twoje kusza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają mega apetycznie, chyba też takie upiekę. Przy moim uzależnieniu od słodkości są zdecydowanie lepszym wyborem niż tabliczka czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste ciasteczka, ale najlepsze jakie mogą być :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam owsiane ciasteczka. Zastanawiam się tylko czym mogłabym zastąpić banany bo unikam ich w swojej diecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz dodać starte jabłko lub gruszkę:) jeśli będzie się za bardzo "rozsypywało" to dodaj jajko.

      Usuń
  7. mam pytanko , jak długo można przechowywać je po upieczeniu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie leżały przez 5 dni, bo wtedy już zniknęły wszystkie :P

      Usuń
  8. uwielbiam ciasteczka owsiane, a najważniejsze, że proste i szybkie w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne :) Szybkie i łatwe w wykonaniu. To lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooooo, uwielbiam :) W koncu cos dla mnie - ciastka bez kostki masla. Bede mogla zjesc bez porzucania diety. Sa tylko moje bo dzieci niestety nie zjedza tak zdrowej wersji :( Pytanie mam - skad bierzesz tak cudne slomki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słomki kupiłam w sklepie scandiloft.pl :)

      Usuń
    2. Dla dzieci może spróbuj zmiskować płatki? Nie wiem czy się uda, ale na pewno nie odstraszy tak jak te wystające zboża ;)

      Usuń
    3. zmiksować raczej sie nie uda ale młynkiem do kawy wychodzi gładziutki proszek :)

      Usuń
  11. Bardzo fajne, lubię taki i są naprawdę zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  12. można zastąpić płatki owsiane orkiszowymi, czy to już nie będzie to? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę wypróbowac, pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakiś czas temu piekłam podobne, są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To ile wartości kcal oraz B/W/T ma jedno ciasteczko? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 60 kcal. BTW nie liczyłam.

      Usuń
    2. mi wyszlo 9 ciastek,zrobilam z platkami ryzowymi-wlasnie sie pieka:)

      Usuń
  16. Ja tez bardzo czesto robię owsiane pod każdą wersją zauważyłam że mozna dodać wszystkiego po trochę .Zamiast masła jogurt naturalny, zamiast cukru żurawina lub rodzynki zamiast mąki pszennej graham tylko ja wszystko miksuje.RE WE LA CJA !!!! Nie bujcie się eksperymentować z nimi bo i tak się udadzą cokolwiek by nie dodał ! :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja robię te ciastka, na które kiedyś wrzuciłaś przepis: masło orzechowe + banany + płatki owsiane + odżywka białkowa. Od momentu kiedy wrzuciłaś ten przepis robię te ciastka w każdą sobotę i codziennie jem jedno jako przekąskę po treningu. Zawsze też mam jedno awaryjnie w torebce, na wypadek gdybym była głodna i chciała sięgnąć po jakiś szit na mieście :P moja rodzina też je uwielbia, a ja nie wyobrażam sobie bez nich życia już :) dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzis zrobilam dodalam jeszcze jagody goi-wyszly pyszne.Mam tylko pyt.czy powinny wyjsc zupelnie twarde-bo nie wiem czy do konca dobrze wszystko zrobilam:)Ten blog jest cudowna inspiracja-zwlaszcza teraz gdy chce wrocic do formy po porodzie...jutro na sniadanie placuszki z kaszy jaglanej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje były twarde z zewnątrz, miękkie w środku i twardniały z każdym kolejnym dniem. Ale to zależy od piekarnika - ja piekłam je z termoobiegiem.

      Usuń
    2. To tak jak u mnie...czyli dobrze zrobilam:)Moj Maz sie nimi zajada:)pysznosci:)a co najwazniejsze super szybko:)

      Usuń
  19. Cześć :) Wyglądają apetycznie! Mam akurat trochę przeterminowanych płatków i myślę co z nimi zrobić, padło na Twój przepis :) Tylko zastanawiam się czy wyjdą, bo zepsuła mi się dolna grzałka piekarnika i mogę ustawić tylko na górne grzanie.. Będę musiała zaryzykować :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. idealne! szybkie, proste, tanie... no i przede wszystkim - cudownie smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłam, ale nam nie smakowały. Za mało słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubi się bardzo słodkie to wystarczy dosłodzić - ja mam bardziej wyczulony smak na słodkie, więc dla mnie były wystarczająco słodkie :)

      Usuń
    2. Jak mogły nie smakowac? :o i jeszcze za mało słodkie?! to ja używam zielonych bananów i dla mnie są za słodkie:)

      Usuń
  22. Zrobiłam z pestkami słonecznika, ale jakoś nie przypadły mi do gustu. Trudno :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy mozna dodac swieza zurawine?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie radzę. Lepiej dodać jakiekolwiek suszone owoce.

      Usuń
  24. Dziś zrobiłam, były pyszne i bardzo proste w przygotowaniu ;) Na pewno jeszcze kiedyś skuszę się je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  25. ojaaa proste i genialne - dzisiaj robię :-D

    OdpowiedzUsuń
  26. czy można te ciasteczka zrobić bez masła?? i czy można dodać miód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód można dodać. Jeśli zrobisz bez masła to zupełnie nie będą kruche.

      Usuń
  27. Mega szybkie i zdrowe. Wlasnie zeobilam. Nie mialam pestek, wiec dalam suszpne, pokrojpne sliwki. Pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam i czekam aż nie będą takie gorące, żeby móc spróbować :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. wspaniałe! dzisiaj zrobię! będę zaglądać częściej :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy można dodac tez żurawinke od nich?

    OdpowiedzUsuń
  31. zrobiłem z kawałkami orzechów zamiast dyni, bardzo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Są :) bez masła ale z orzechem włoskim i jagodmi :) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pyszne, proste i dietetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. jakies miękkie wyszły :( trzeba czekac az stwardnieja?

    OdpowiedzUsuń
  35. jakies miękkie wyszły :( trzeba czekac az stwardnieja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dłużej piec, użyć termoobiegu. Wszystko zależy jednak od wielkości bananów, jajka, konsystencja może się delikatnie różnić.

      Usuń
    2. jajka? w przepisie nie ma jajka, czy powinno byc jajko?

      Usuń
    3. Mój błąd w odpowiedzi. W przepisie nie ma jajka :)

      Usuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciasteczka fajne tylko ja dodałam jeszcze miodu ,i trzeba je robic brdzo płaskie wówczas sa bardziej chupiace .Ale przepisic fajny Polecam !:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawe ciasteczka, szybkie i proste. Piekłam je w termoobiegu prawie 30 minut ale to pewnie zależy od konsystencji, piekarnika, etc.

    OdpowiedzUsuń
  39. wlasnie się pieką . wczoraj odkryłam Twoj blog i jestem po prostu nim zachwycona !

    OdpowiedzUsuń
  40. czy można zastapić płatki owsiane mixem 5 zbóż?

    OdpowiedzUsuń
  41. Znalazłam dzisiaj ten przepis, a ze miałam banany to postanowiłam wypróbować od razu. Mam bzika na punkcie takich zdrowych przepisów więc przepis jest dla mnie swietny. Dodałam jeszcze trochę rodzynek i żurawiny... z całej porcji zostały mi juz tylko 3 sztuki (czas ka upiekły sie godzine temu). Na prawdę super przepis, polecam każdemu. Dobry sposob na posilek nie budzący sumienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  42. a jakie mają być płatki błyskawiczne czy górskie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W swoich przepisów zawsze używam płatków górskich, błyskawicznych nie kupowałam.

      Usuń
  43. Ciasteczka są mega dobre. Właśnie się nimi zajadam! Nie miałam tylko pestek dyni więc dałam 2 łyżeczki mieszanki studenckiej i troszkę aromaty migdałowego! Dla mnie bomba, szczególnie z małą szklanką mleka 0.5 % :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Jejku dziś zajrzałam do twojego bloga, i widzę tyle pięknych przepisów, choć jest już wieczór, to myślę sobie że muszę coś wykombinować i tak oto ciasteczka są w piekarniku ;) będzie `relacja` na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. W piątek rano piekę z podwójnej porcji. Zamiast dyni dodam żurawinę suszoną. Mam nadzieję, że wyjdą! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  47. swietny przepis, poszlam od razu ciasteczka upiec, ale wszystkie przykleiły się do papieru do pieczenia... jak tego uniknąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też :-(
      a odpowiedzi brak

      Usuń
    2. Szczerze mówiąc nie wiem, bo nie miałam tego problemu - wiele innych osób też nie. Może to kwestia papieru? Można je upiec na silikonowej macie, wtedy nie powinno być problemu.

      Usuń
  48. Zrobione! Rewelacja! Dodałam jeszcze wiórki kokosowe i płatki migdałów. Łatwo, szybko i baaaardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Mam pytanie... Czy można dodać zamiast ziaren słonecznika, rozdrobnione orzechy włoskie? :))

    OdpowiedzUsuń
  50. Czy po zrobieniu i ostudzeniu się ciasteczek smak banana jest bardzo wyczuwalny ? Czuć ,że to banan,czy raczej nie?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jedne z najlepszych i na pewno najlżejsze ciasteczka owsiane jakie w życiu jadłam! Mąż i dzieci zachwycone, że wreszcie ciasta zrobione przez mamę są słodkie;)

    OdpowiedzUsuń
  52. ciasteczka są bombowe :)
    Czasami gdy mam ochotę na takie słodkie śniadanko, robię je na patelni. Przepis już znam, ponieważ robiłam kiedyś takie naleśniki :) Wystarczy zmielić płatki owsiane na mąkę, zblendować banana i dodać pół szklanki mleka - naleśniki są przeboskie tak samo jak te ciasteczka :)
    A już najlepsze są zapieczone z twarożkiem w środku albo z masłem orzechowym... mmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w jakich proporcjach dobrać składniki na te owsiane naleśniki?

      Usuń
  53. Dziękuję serdecznie za inspirację, co prawda zamiast bananów były suszone morele i żurawina - ale efekt jest rewelacyjny:)))

    OdpowiedzUsuń
  54. Zupelnie mi nie wyszly - miekkie i rozmokniete :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo, ale moglam zawinic sama, bo chcialam zrobic wieksza mase na wiecej ciasteczek i dodalam za duzo masla. Aczkolwiek nie wiem, czy to wina masla w tym wypadku...W piekarniku ciasteczka mi bulgotaly delikatnie, jakby gotowala sie woda (z bananow?). Zostawilam troche masy zeby ja ew uratowac ale nie mam pojecia czego dodac wiecej, zeby ciastka sie udalo upiec

      Usuń
  55. Pani Marto mam pytanie odnośnie sklepów on line ze zdrową żywnością, które są godne polecenia? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Owies ze względu na swoje właściwości prozdrowotne jest bardzo pożądany w diecie. Usuwa cholesterol z przewodu pokarmowego i naczyń krwionośnych oraz wzmacnia mięsień sercowy. Stosuje się go w przypadku dyzenterii, cukrzycy, zapalenia wątroby, wycieńczenia nerwowego, niestrawności lub opuchlizny. Jest doskonałym źródłem krzemu i dzięki temu wspiera regenerację układu kostnego. Wywar z owsa działa wewnętrznie jako środek bakteriobójczy, zapobiegając chorobom zakaźnym.
    Warto dodać, że płatki owsiane są prawie tak samo pożywne jak samo ziarno owsa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Ależ apetycznie wyglądają:) Takie proste i na pewno smaczne:)

    www.zakochana-w-kuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Czy moge dodac starte jabłko i cynamon lub np . kawałki gorzkiej czekolady?

    OdpowiedzUsuń
  59. Jak dlugo takie ciasteczka moga leżeć

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo apetyczne. Ile mniej więcej mogą mieć kcl?

    OdpowiedzUsuń
  61. Ale ten przepis jest genialny. Bez mąki, jajek i mleka. Na pewno przyda mi się podczas układania niejednej diety jako zdrowy zamiennik słodyczy :) no i ile alergenów odpada. Ekstra. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo fajny przepis na owsiane ciasteczka! Na taki grzech można sobie pozwolić :) Przy okazji chciałabym zaprosić na mojego nowego bloga o podobnej tematyce http://fresh-raspberry.blogspot.com/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Uwielbiam smak tych ciasteczko-placuszków. Niesamowitą "robotę" robi olej kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Właśnie zrobiłam i ciasteczka są pyszne! Na dodatek łatwe i szybkie w przygotowaniu - udało mi się je zrobić będąc sama w domu z moim wymagającym niemowlakiem ;))

    OdpowiedzUsuń
  65. Pierwsze, które wyszły. Jestem zachwycona, idealne. Jesli wszystkie Twoje przepisy sa takie smaczne i proste to spędzę tu wiele czasu :) dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  66. Mam pytanie: czy mogę dodać do nich jakieś bakalie i orzechy?, typu żurawina suszona, orzechy nerkowca (zamiast pestek dyni?)

    OdpowiedzUsuń
  67. U mnie dziwnie ten banan smakuje ��

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja bym dorzuciła jeszcze orzechy włoskie, bo je uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  69. zrobiłam. zrobiłam podwójną porcję, dodałam słonecznik i dynię. Troszkę orzeszków piniowych, nasiona chia i troce nasion lnu. Użyłam 3 bananów. były wystarczająco słodkie jak dla mnie jednak delikatnie mokre w środku. Nie wiem czy tak powinno być?

    OdpowiedzUsuń
  70. Też zrobiłam, wyszło 14 jak w przepisie:) czekam na efekty, bo właśnie się pieką;)

    OdpowiedzUsuń
  71. wylądają pysznie, na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  72. Dzięki takim pysznościom, z pewnością nie trzeba objawiać się nadmiaru tłuszczu i szybkiego wzrostu wagi. Zdrowe odżywianie i odpowiednia pielęgnacja własnego ciała www.jumed.eu/cialo.html to najlepszy przepis na doskonałą kondycję fizyczną.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...