wtorek, 16 września 2014

Bezglutenowa tarta jaglana z jabłkami.

Najlepsze ciasta z jabłkami to te najprostsze - jak klasyczna szarlotka czy tarta. Tym razem postanowiłam pobawić się w przygotowanie wersji bezglutenowej, Mąka jaglana daje charakterystycznego posmaku, można rónież połączyć ją z inną, dowolną mąką bezglutenową (lub zwykłą). Jest to idealne ciasto na jesienne wieczory. Dodatkowo jest szybkie i łatwe w przygotowaniu, więc świetnie sprawdzi się w "sytuacjach awaryjnych".
JAGLANA TARTA Z JABŁKAMI
przepis na formę 25 cm
150 g mąki jaglanej
120 g mąki kukurydzianej
2 łyżki mąki migdałowej
100 g masła
2 jajka
1/2 łyżeczki cynamonu
odrobina zimnej wody
4 łyżek ksylitolu
1 łyżeczka ekstrakt waniliowego
700 g jabłek
Łyżka cukru

W misce mieszamy obie mąki, zimne masło pokrojone w kostkę, jedno jajko, jedno żółtko, ksylitol i ekstarkt waniliowy. Ucieramy łyżką lub siekamy nożem. W trakcie mieszania, jeśli ciasto jest za suche dodajemy wodę (dodałam 2 łyżki). Szybko zagniatamy ciasto, zawijamy je w folię i chowamy do lodówki na godzinę. Ciastem wylepiamy formę do tarty - możemy rozwałkować ciasto lub pokroić je w plasterki. Ciasto nakłuwamy widelcem. Jabłka obieramy, wydrążamy, kroimy na ćwiartki, a następnie na plasterki. Układamy je w koło na przygotowanym spodzie. Białko lekko ubijamy i smarujemy nim jabłka. Posypujemy jedną łyżką cukru i cynamonem. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni (góra-dół) i pieczemy do zarumienia (około 20 minut).

16 komentarzy:

  1. wygląda obłędnie i tak pewnie smakuje (: jabłko+cynamon <3

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie! :) Chociaż ja chyba nie umiem wałkować ciasta - ostatnio robiłam tartę z boczkiem z Twojego bloga i podczas wałkowania ciasto rozrywało mi się na części ;/ Musiałam je później doklejać na blaszce. Nie wiem, co robię źle...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, niam, niam :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. genialna tarta! idealnie w moim guście! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna tarta! ; )
    Bardzo ładnie się prezezentuje i z pewnością tak smakuje! *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Aleeeeeż to rewelacyjnie wygląda. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda idealnie! Z chęcią bym spróbowała :)
    Zapraszam do mnie: http://pat-radoscgotowania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. czy gdybym dodała tylko mąki pełnoziarnistej pszennej należy tak samo postępować jak w przepisie ? ;)
    P.S. świetny blog, już kilka przepisów wyprobowalam i sie nie zawiodłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne, apetyczne zdjęcia, ja również jestem zwolenniczką prostych przepisów, teraz, gdy oficjalnie mamy jesień, jabłka i cynamon będą królować w naszych kuchniach, także bardzo przydatny przepis, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Juz w piekarniku. Za 20min napisze jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo smacznie to wygląda też bym sobie z chęcią to zjadł. Warto sobie to ogarnąć nie ma problemu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń